A gumi piac kínálata széles skálán mozog, így mindenki talál az igényeinek megfelelő gumiabroncsot. Azonban az átlagember nehezen tud eligazodni vásárlás előtt, és sokszor támaszkodik rossz tanácsokra, mint például – ne rakj fel téli gumit, a nyári is jó lesz vagy vegyél használt gumit. (Következő cikkünkben részletesen kitérünk majd a nyári gumiabroncsok téli használatának, és a használt gumi vásárlásának veszélyeire.) Szerencsére a döntésünket segítik a szakemberek, de a tesztekre is támaszkodhatunk.
Nem is gondolnánk, mennyi mindent ültetnek át a gyártók, az autó-motorsport világából, a polgári közlekedésbe. A különböző versenysorozatok nem csupán kiváló reklámfelületet és egyéb marketing lehetőséget nyújtanak tehát a gyártóknak (autó és gumiabroncs cégek egyaránt), hanem kiváló tesztelési és fejlesztési lehetőséget is.
Ilyen átvett fejlesztés az úgynevezett Run-Flat vagy magyar nevén defekttűrő abroncs. Igaz a polgári közlekedésben – talán magasabb ára miatt – még nem érte el azt a népszerűséget, mint egyes versenysorozatokban, a tendencia kecsegtető, hiszen egyre több modell készül megerősített oldalfallal és a fogyasztói ár is csökkenést mutat.
Vannak akik kizárólag alufelniben gondolkodnak, a dizájn miatt, mások meggyőződve állítják, hogy a sós hólé, azaz a téli időszak megeszi az alumíniumot, ezért gazdaságosabb ha acélfelnit választunk.
De hol az igazság? Melyik tábornak van igaza?
A két típus között valóban kompromisszumot kell kötni. Az acélfelnik jelentik a gazdaságos megoldást. (Olcsóbbak és strapabíróbbak alumínium társaiknál és kevesebb „törődést” igényelnek.) Cserébe „unalmasabbak” és kevesebb variáns található meg a piacon.